Bugun...
Balığın Faydaları Saymakla Bitmez
Tarih: 06-04-2018 19:49:00 Güncelleme: 06-04-2018 20:28:00 + -


Kayseri’nin köklü ve en modern balık restoranlarından biri olan Karadeniz Balıkçısında sezon sonuna yaklaşılmasına rağmen satışlar hız kesmeden devam ediyor.

Balığın Faydaları Saymakla Bitmez

 

KAYSERİ- Kayseri’nin köklü ve en modern balık restoranlarından biri olan Karadeniz Balıkçısında sezon sonuna yaklaşılmasına rağmen satışlar hız kesmeden devam ediyor. Balık satışlarının düşmemesinin en önemli nedenlerinin başında saymakla bitmeyen faydaları olduğunun altını çizen Karadeniz Balıkçısı İşletme Müdürü Muammer Kaya, “Balık iyi protein olarak etin yerine geçer. Balık, kırmızı ete göre yağsız ve düşük bir protein kaynağıdır” dedi.

 

 

Yapılan araştırmalar neticesinde 125 gramlık bir morina balığının 26 gram protein, 1 gram yağ, 120 kalori içerdiğini belirten Kaya, aynı miktarda bir kırmızı etin ise 28 gram protein, 18 gram yağ ve 278 kalori içerdiğine dikkati çekti. Açıklamalarına devam eden Kaya,” Yüksek protein içeriği nedeniyle etin yeri tüm diyet programlarında önemli bir yer tutuyor. Ancak, etten alınan proteinin kötü kolesterol açısından meydan getirdiği tahribatlar da hala tartışılıyor. Balık ise tam bu noktada bir kurtarıcı gibi duruyor. Özellikle somon ve ringa balığı gibi yağlı ve koyu etli balıklar, kalp sağlığı açısından çok yararlı. Çünkü çoklu doymamış omega-3 yağ asitleri bakımından oldukça zengin. 

 

 

 

Bu nedenle Amerika ve Avrupa ülkelerinde diyet programlarında yetişkin bireylerin haftada en az 250 gram balık yemeleri öneriliyor. Balıktaki proteinin içerdiği yağın sağlıklı olması; A,B,D vitaminleri içermesi, demir, iyot, selenyum ve çinko gibi minerallerin içeriğinde bulunması balığı protein tercihinde öne çıkarıyor. Balık kırmızı ete göre daha yağsız ve düşük protein kaynağıdır. En çok omega-3 içeren balıklar soğuk su ya da derin dip balıklarıdır. Omega-3'ler balıkların soğuğa dayanıklılıklarını artırırlar. Uskumru, ringa, tuna, somon, sardalye gibi soğuk su (dip) balıkları yağlı olup, omega-3'ten zengindir. Yağsız balıklarda çok az omega-3 vardır.

 

 

 

Elektron transferini sağlıyor

Balıktaki yağ asitlerinin başlıca özelliği ise vücudun enerji üretimine katkıda bulunmasıdır. Bu yağ asitleri, vücutta oksijene bağlanarak, elektron transferini gerçekleştirip enerji sağlar. Bu nedenle balık yağı açısından zengin bir beslenmenin yorgunluğu giderdiğine, kavrama gücünü ve hareket kabiliyetini artırır. Diyette omega 6/omega-3 oranının yüksek olmasının kanser oluşumu ve ilerlemesi üzerine olumsuz etkileri vardır; Diyetteki yağlar kanser gelişimini ve ilerlemesini etkiler. Bu bağlamda w-6'lar uyarıcı, omega-3'ler ise baskılayıcıdır. Bu nedenle yeterli omega3 tüketen topluluklarda kanser oranı çok daha düşüktür. Omega-3 yağ asitlerinin koroner arter hastalıklarını önlediğine dair kuvvetli kanıtlar bulunmaktadır.

 

Depresyonla savaşıyor

Balığın, depresyon ve şizofreni belirtilerini hafifletebildiği, Alzheimer hastalığını önlediği gösterilmiştir. 12 hafta boyunca 1 gram omega-3 yağ asidi alan kişilerde, endişe, hüzün ve uyku problemlerinin azaldığı belgelenmiştir” diye konuştu.

 

 

 

 

HABER/FOTOĞRAFLAR: Mehmet Fatih KAYMAZ

 

 

 




Bu haber 1602 defa okunmuştur.

Etiketler :

YORUMLAR



İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER GÜNDEM HABERLERİ

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
PUAN DURUMU