Bugun...

Hakan TOPUZOĞLU
Mobil Uygulamanız Kışa Hazır mı?
Tarih: 24-10-2017 11:16:00 Güncelleme: 24-10-2017 11:26:00


Mobil Uygulamanız Kışa Hazır mı?
 
Dijital dönüşümün sürekli gelişmesi ve boyut değiştirmesinin sonucu olarak, bilindiği üzere mobil uygulamaların önemi de ciddi oranda artmıştır. 
Araştırmalara göre; 
 
Dünyanın yarısından çoğu artık en az 1 adet akıllı telefon kullanıyor. 
Dünya nüfusunun neredeyse 2/3’ü en az 1 adet cep telefonu sahibi. 
Dünya genelinde web trafiğinin yarısından fazlası artık cep telefonundan geliyor. 
Dünyanın dört bir yanındaki mobil bağlantıların yarısından çoğu artık “genişbant”
Dünya nüfusunun 1/5’inden fazlası son 30 gün içinde alışveriş yaptı. 
 
Türkiye’de de durum çok farklı değil. Sadece şu değerler bile işin ciddiyetini anlatmaya yetecektir. 
 
Türkiye’de nüfusun % 60’ını oluşturan 48 milyon kişi internete bağlanıyor. Aktif kullanıcı sayısı da 48 milyon olarak görülüyor. Mobil kullanım sayısı 71 milyonken, sosyal medyaya mobilden bağlanan kullanıcı sayısı ise 42 milyon. Ülkemizde sosyal medyayı mobilden kullanan kişi sayısı son 1 yıl içerisinde % 17 oranında artmış durumda. Bu bilgilere Digital in 2017 : Western Asia raporundan ulaşabilirsiniz. 
Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya kanalının Youtube olması da, videonun ve viral içeriğin ne kadar önemli hale geldiğini bir kez daha gözler önüne sermektedir. 
Çoğu kişi beğenmese ve eskisi kadar popüler olduğunu düşünmese de, Facebook bu yıl da açık ara diğer platformların önünde ve önemini korumakta. Messenger ve Whatsapp kullanımının da yoğun olması, mobilin ne kadar yoğun kullanıldığının bir göstergesi. Sadece iletişim amacıyla kullanılması gereken Whatsapp, toplu duyuruların vazgeçilmez bir unsuru hale gelmiş, Cuma mesajlarından, bayram kutlamalarına, veliler arasında iletişimin sağlanmasına kadar birçok noktada kullanılır hale gelmiştir. 
Peki tüm bunlar olurken, siz mobilin neresindesiniz? 
 
MOBİLİN NERESİNDEYİZ?
 
Henüz birçok firma internet sitesi yaptırmaya yeni başlamışken, mobil de nereden çıktı diyenler olabilir. Ama rakamlara bakarak konuştuğumuzda, mobil uygulamanın önemini gayet iyi anlamaktayız. Web sitesi de olmazsa olmazlar arasında. Her ne kadar sosyal medya aynı işi yapıyor gibi düşünsek de, tüm mecraların yeri ayrı. 
 
O zaman, bir internet siteniz olacak. Sosyal mecralarla entegre olacaksınız. Sosyal mecralar birbiriyle entegre olacak. Bir de hepsinin yer aldığı mobil uygulamanız olacak. Doğru bir çözüm ortağınız varsa, bunların hepsini sizin için zaten düşünüyor. 
 
İş mobil uyulama sahibi olmakla da bitmeyecek, tüm bu platformlarda güncel olmanız gerekecek. Bu işi de artık sosyal medya ve web ajansları üstlenmiş durumda. Sizin yapmanız gereken, sadece doğru stratejileri planlamak veya planlanması için doğru doneleri aktarmak. 
 
Başlıkta sorduğumuz soruya gelince, mobil uygulamanız var ama ilgi çekici bir içeriğiniz yoksa, istediğiniz sonucu alamayacağınız kaçınılmaz bir gerçek olarak karşınıza çıkacaktır. Kış mevsiminin yaklaştığı şu günlerde, e-ticaretin de bu aylarda daha da arttığını da bildiğimize göre birkaç revizyon, birkaç ekleme, birkaç düzenleme ile iyi noktalara gelmek, hiç de zor olmayacaktır. 
 
Başlasın kış hazırlığı!...
 
Öncelikle içerilkeri güncelleyin. Görseller kış mevsimine uygun olsun. Soğuk kış aylarını ısıtacağınız mesajı ziyaretçilere ulaştığı anda alışveriş de tetiklenmiş olacaktır. 
Çözüm sunun. Yaptığınız işle ilgili paketler oluşturun. Kış konseptinde kampanyalar gerçekleştirin. Göreceksiniz, önemli bir ilerleme kaydedeceksiniz. 
 
Tabii ki, kullanıcılarınızı yeniliklerden haberdar edin. Mobil uygulama sahibi olmanın en keyifli yanı da bu olsa gerek. Mobil uygulamanızı 1 sefer indiren kişiye her an ulaşabilirsiniz. Tabi ki, sıkmadan, bunaltmadan, uygulamayı kaldırma eğilimine girmesine sebep olmadan.
 
Anlık bildirimlerin gücünden yararlanarak, bu gelişmeleri de paylaştıktan sonra, doğru mesaj ve kampanyalarla satışlarınız veya müşterilerinizle etkileşiminiz de doğru orantılı şekilde artmış olacaktır. 
Sadece mobil bildirimlerle değil, müşterilerinizden izinli olarak aldığınız e-posta adreslerine düzenli bültenler göndererek, sahip olduğunuz kitleyi de sıcak tutmanız mümkün olacaktır. 
 
Hepsi güzel ama nasıl yapacağım diyorsanız, HT Bilişim Eğitim Danışmanlık (www.ht.web.tr) başta olmak üzere, konuyla ilgili çalışmalar yapan, referansları olan ve bu konuda tecrübe sahibi olduğunu düşündüğünüz firmalardan destek almak en hızlı çözüm olacaktır. Bunu yapmak istemezseniz, internette de yeterli miktarda kaynak bulunmaktadır. 
 
İnandığınızda göreceksiniz ki, çok kolay bir şekilde, bu adımların hepsinin üstesinden gelebilirsiniz. Dünya’nın şekil değiştirdiği şu günlerde, artık insanlar arasındaki ticaretin yerini makinalar arası ticarete bırakmaya hazırlanılırken, karanlık fabrikaya doğru hızlı hızlı adımlar atılırken, yeni ortaya çıkan meslekler sebebiyle çocuklarımızın ileride ne olacağını bile kestiremezken, bu gelişime ayak uydurmak yerine karşı koymak, ne kadar mantıklı olabilir ki?!...
 
 
Saygılarımla, 
Hakan TOPUZOĞLU
www.hakantopuzoglu.com.tr


Bu yazı 108 defa okunmuştur.

YORUMLAR



YAZARIN DİĞER YAZILARI