Bugun...


Hakan TOPUZOĞLU
Sanal İtibarınızı Kim Yönetiyor?
Tarih: 18-12-2013 13:19:00 Güncelleme: 18-12-2013 13:19:00


Sanal İtibarınızı Kim Yönetiyor?

 

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ ve çok daha fazlası artık dijital hayatlarımızın ayrılmaz birer parçası oldular.

 

Bu sosyal ağ uygulamalarının bu kadar yaygınlaşması ve hem özel hem de profesyonel çevrelerimizin de bunlara müdahil olması nedeniyle sanal itibarımızın kontrol edilmesi de bir zorunluluk haline geldi. Dikkat etmememiz halinde, istemediğimiz sonuçlara sebep olabilen sanal itibar yönetimi iyi yönetilebilmesi durumunda ise sayamayacağımız kadar çok yarar sağlayabilir.

Sanal İtibarınızı Nasıl Yönetiyorsunuz?

İnternete sanal alem denilmekle birlikte, orada yaşayan insanlar gerçek olduğu için, söylemiş olduğunuz her söz, yapmış olduğunuz her iş sanal itibarınızı etkileyen çok önemli bir unsur olarak karşınıza çıkabilmektedir. İnternette sizinle ilgili ne kadar çok detayın yer aldığını görseniz, şoka girebilirsiniz. Kız isterken bile damadı internetten araştıracaklar sözünü ilk kez 20 yıl önce söylediğimizde herkes gülmüştü, bugün ise dediğimiz gerçek oldu. Seçmenler de adayları önce internette araştırıyor, neler yaptığına ve söylediğine bakıyor. Eskiden CV yani iş başvuru formları çok büyük önem taşırken, artık işe başvuran eleman adayının facebook profiline bakmak bile yeterli olabiliyor. Peki siz sanal itibarınızı nasıl yönetiyorsunuz? Ya da yönetiyor musunuz? Bir zamanlar, video kasetler istifalara ya da parti kapatmalara neden olabilirken, bugün sosyal ağlarda yazdığınız bir mesaj hayatınızın kararmasına neden olabiliyor.

Sanal İtibar Nedir?

1. Profesyonel Varlığınız: Araştırmalara göre insan kaynaklarının % 50’ye yakın bir kısmı sizi değerlendirirken, web sitenizi göz önünde bulunduruyorlar.
2. Arama Motorları: Bloglarda yazdığınız yazılardan tutun da, sosyal medya güncellemelerinize kadar her şey mercek altındadır.
3. Bloglar ve Web Siteleri: İnsanlar, sizin ve kurumunuz hakkında neler söylendiğini merak ederler. Bu amaçla bloglara ve web sitelerine bakarlar.
4. Sosyal Medya Ağları: Sosyal medya sitelerini ben kullanmıyorum deseniz de, sizinle veya firmanızla ilgili tüm yorumlar Twitter, Facebook ve daha birçok sosyal ağda yer alır.
Tüm bunlar, sanal itibarınızı oluşturur. Sadece sizin yazdıklarınız değil, başkalarının sizin hakkında yazdıkları da sanal itibar notunuzu etkileyecektir, bunu sakın unutmayın.

Sanal İtibar Ne Kadar Önemli?

Gerçek hayatta hakkınızda konuşulanları umursamayabilirsiniz ama sanal alem biraz daha farklıdır. Bir apartman, bir köy ya da kasabada konuşulanları kısa sürede bastırabilir ya da bastırmasanız bile unutturabilirsiniz. Peki ya internet ortamı öyle mi? İnternetin sağladığı erişim imkanları nedeniyle, hakkınızda söylenilenler çok kısa sürede milyonlarca kişiye ulaşabilir. Siz, “hayır ben öyle bir şey demedim ya da yapmadım!” diye bağırsanız bile bu ses cılız bir ses haline gelir. O yüzden bu dedikodulardan hem çekinmek gerekiyor, hem de duyduklarınıza hemen inanmamanız gerçeğini de göz ardı etmemek gerekiyor. İşe alım yapanların % 80’ine yakınının eleman adaylarını , arama motorlarından araştırdığı gerçeğini de göz önünde bulundurunca, sanal itibarın ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor. Aynı şekilde, yazımızın başında belirttiğimiz kız istemeye giden bir damat adayı da artık internetten araştırılıyor. Seçim döneminde, adaylar da…
Yeni Türk Ticaret Kanunu ile birilkte, tüm şirketler de ilanları, pay sahipleri ve ortaklar açısından önem taşıyan açıklamaları, yönetim kurulu toplantılarının yapılması ile ilgili gerekli belgelerin açıklanması, pay sahiplerinin aydınlatılmasının öngörüldüğü diğer konulara web sitesinde yer vermek zorunda kalmasıyla, firmalar için sanal itibarın da önemi artmış durumdadır.

Sanal İtibar Ne Kazandırır?

• Mevcut işlerinizi güçlendirmenizi sağlar.
• Yeni işler almanız için imkan ve ortam hazırlar.
• Kişisel ve kurumsallaşmanıza katkıda bulunur.
• Dünya’nın her yerinden teklifler almanıza vesile olur.

Sanal İtibarı Korumak ve Oluşturmak İçin Neler yapmak gerekir?

• Sizi, ürün ve hizmetlerinizi, firmanızı başkalarının tanıtmasına izin vermeden, siz tanıtın.
• Kendinizi Google’da aratın ve nerelerde / nasıl göründüğünüzü not edin.
• Sizi ilgilendirecek tüm takma adları ve alan adı uzantılarını kontrol edin.
• Sosyal medyayı sürekli takip edin.
• Düzenli olarak paylaşım yapın.
• SEO Tekniklerini kullanarak, yazılarınızın arama motorlarında üst sıralarda çıkması için gereken çalışmaları yapın veya güvenilir birinden destek alın.
• Kişisel hesaplarınızın güvende olduğundan emin olun.
• Doğum tarihinizi, TC Kimlik numaranızı, adreslerinizi ve kişisel bilgilerinizi herkesle paylaşmayın.
• Sosyal medyada yer alan fotoğraflarınızı takip edin ve hakkınızdaki yorumları inceleyin.
• İnsanlardan size ait uygun olmayan fotoğrafları ve sizden bahseden yanlış yorumları sosyal ağlardan silmelerini rica edin.

Kısaca;

• Kendi itibarınızı kendiniz belirleyin.
• Genel gidişatı sürekli takip edin.
• İyi yorumların kötülerden fazlaca olduğuna emin olun.
• Güvenliğinize dikkat edin, şifrelerinizi düzenli olarak değiştirin, kolay şifreler kullanmayın.
• Aile ve arkadaş çevrelerinizle sürekli bilgi alışverişinde bulunun.

 



Bu yazı 1737 defa okunmuştur.

YORUMLAR



YAZARIN DİĞER YAZILARI